שאלה נוספת שואלים המפרשים על דברי רש"י שכתב: 'כשבא להשרות שכינתו עליהן מנאן, באחד בניסן הוקם המשכן, ובאחד באייר מנאם'. ותמוה: הרי השראת השכינה היתה באחד בניסן, ומדוע המתין חודש שלם עד ראש חודש אייר כדי למנות אותם?
בעל 'תרומת הדשן' מיישב באופן נפלא, על פי המבואר בגמרא (ב"ב ח, א) שכדי להיחשב מיושבי העיר צריך האדם לדור בה לפחות שלושים יום. על כן, אף שהשראת השכינה כבר החלה באחד בניסן, אולם עדיין לא היה זה כדבר קבוע. רק כעבור שלושים יום, באחד באייר, יכול הדבר להיחשב כקביעות של השראת השכינה, ולכן רק כעת מנה אותם!