אכן האור החיים הקדוש אצלנו מסביר במהות השינוי בין 'אברהם' ל 'יעקב' כפי שהיטבת להציף בשאלתך המנומקת.
תורף דבריו הקדושים נוגעים לעניין שהשמות אינם רק כינויים בין בני אדם, אלא מרמזים על שמות הנפשות והם כינוי לכח הנשמות. ולכן כששינה הקב"ה את שמות האבות הק', הכוונה שהוסיף להם כוחות, אך הכוחות האלו מוספים על הכוחות הקודמים ולא שהשמות הקודמים נעקרים לגמרי. והנה ב 'אברהם' כלולים גם הכוחות של שם 'אברם', אך 'יעקב' אינו כלול ב 'ישראל'. על כן מוסיפים לקרוא ליעקב אבינו בשני השמות, כי כוחות שניהם בלולים בנשמתו.