לאחר שהכהן הגדול מסיים את העבודה לפני ולפנים, נאמר בתורה (ויקרא טז, כג) וּפָשַׁט אֶת בִּגְדֵי הַבָּד אֲשֶׁר לָבַשׁ בְּבֹאוֹ אֶל הַקֹּדֶשׁ וְהִנִּיחָם שָׁם, ורש"י מבאר: 'והניחם שם – מלמד שטעונין גניזה, ולא ישתמש באותן ארבעה בגדים ליום כפורים אחר'.
מה העניין לגנוז את הבגדים, ולא להשתמש בהם שוב?
בספרו 'טעם ודעת' כותב מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, רעיון יקר מפז: בצאת הכהן הגדול בבגדי קדש מעבודתו, היתה אוירה של טהרה והזדככות עוטפת את כלל ישראל, כולם חשו בכפרת עוונות, ולא האמין לבם שיחטאו שוב ויצטרכו לבגדי לבן לכפר עליהם בשנה הבאה. בגניזת הבגדים היה רמז שמכאן ואילך אין ישראל צריכים להם עוד לכפר בעדם, ומעתה ילבשו רק בגדים מיוחדים לשמוח בהם לפני אדון הכל!