על הפסוק בפרשת השבוע (דברים יט, יז) וְעָמְדוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים, כותב רש"י: 'בעדים הכתוב מדבר'.
שאל הרה"ק רבי יעקב יצחק 'החוזה' מלובלין זי"ע, את הרה"ק רבי יצחק מווארקא זי"ע, מדוע קרוב-משפחה פסול להעיד לקרובו בין לזכות בין לחובה. אמנם מובן הטעם מדוע לא יעיד לזכות, כי אולי יאמר עדות שקר לזכות קרובו. אבל לחוב מדוע יהיה פסול לעדות? ענה הרה"ק מווארקא: היות ובעדים כתוב "ועמדו שני האנשים', ואדם המסוגל להעיד לחובת קרובו – אינו ראוי להיקרא 'איש'!